– Fachartikel

What´s really important today

In the decades of mass production and mass marketing, efficiency ruled the world of business. When that ceased to bring in the returns (profit) and double-digit growth business had become addicted to, financial engineering kicked in. Business became all about creating value for shareholders, losing relevance for its other stakeholders and keeping top management´s "eye on the ball" with extravagant bonuses. The resulting "system" completely stopped caring about employees and customers. Integrity got lost in the quest for shareholder value and personal enrichment, and so did integrity and respect for employees and customers. The world today experiences the collapse of that system, trust has been lost at all levels.

 – Fachartikel

Secret Heros

Some things are simply natural and nothing special. But what if these things did not exist at all? We take the current financial crisis as an opportunity for a hypothetical question: How would the financial crisis have developed without any decent call center support? Will call centers perhaps become the true heroes of the financial crisis in the end?

 – Fachartikel

What a Decade! What a Future!

Brad Cleveland says: "Happy birthday, CallCenterProfi!" The german special interest-magazine celebrates ten years anniversary. "What an incredible ten years of publications! And what an incredible decade we´ve been through in our industry!"

 – Fachartikel

Seven Questions, seven Answers

On "VoiceDays" which take place for the first time last year in Wiesbaden, once more everything is about the subjects speech recognition, processing and linguistic automation. Since 25 years these technologies exist, but prejudices are still prevalent which gives us the reason to answer the persistent questions.

 – Fachartikel

Die CAt-Nominierten des Jahres 2009

Auch in diesem Jahr haben sich wieder viele internationale Kandidaten aus Deutschland, Österreich und der Schweiz als Bewerber für die Teilnahme am CAt-Award 2009 von CallCenterProfi qualifiziert. Wer in diesem Jahr das Rennen macht, wird sich im Rahmen der Preisverleihung auf der Berliner Megamesse der Branche, der CallCenterWorld zeigen, die vom 16. bis 19. Februar im Estrel Convention Center stattfindet. Sind Sie auch dabei? Wir freuen uns schon jetzt auf die Gewinner. Lesen Sie hier alles über die besten Bewerber und ihre Projekte in Kurzfassung. Viel Spaß dabei!

 – Fachartikel

The Best Service ...

"Die Vermeidung von Calls ist zentrales Ziel eines jeden Call Centers." Was als These in einem Forum zur Diskussion gestellt wurde, brachte kontroverse Ansichten zutage und wurde zu einer Entdeckungsreise zwischen Call-Vermeidung und No Service. Ein Thema, dass auch Call Center-Pionier, Buchautor und CallCenterWorld-Key Note-Speaker Bill Price in Berlin weiter thematisieren wird.

 – Fachartikel

Marc Gobbetto

Der Mann war Finalist bei der Jugend-Weltmeisterschaft im Standardtanzen. Er belegte Platz zwei beim "Perfekten Dinner" auf Vox. Er singt gern, ist ein Genussmensch, Halbitaliener und ein Lebensbejaher. Außerdem ist Marc Gobbetto ein glasklar bekennender Outbound-Spezialist. Er hat Wallraff zu sich eingeladen - doch der kam nicht.

 – Fachartikel

Sie wählen, wählen, und wählen, ...

Bereits zum vierten Mal lässt das Fachmagazin CallCenterProfi die auf dem deutschen Markt erhältlichen Dialer-Anbieter zum alljährlichen Schaulaufen antreten. Parallel dazu haben wir einige Hersteller nach den aktuellen Trends und den besonderen Herausforderungen in ihrem Marktumfeld gefragt.

Mehr anzeigen